Икономически университет - Варна
UEBN – Мрежа за сътрудничество с бизнеса

...

Петър Пройков

Завършена ОКС, година на завършване, специалност:

Бакалавър, Международни икономически отношения

Заемана позиция: Координатор “Привличане на участници”

Организация, в която лицето се реализира професионално: Фондация Заедно в час

Уебсайт на организацията: www.zaednovchas.bg

Сектор, към който се отнася основният предмет на дейност на организацията: Неправителствен сектор; Образование

Направления на сътрудничество с ИУ-Варна след дипломиране:

  • организиране на съвместни събития с представители на ИУ-Варна (конференции, семинари, форуми и др)

1. Представете се, с какво се занимавате в момента. Разкажете за Вашия кариерен път.

Здравейте! Позицията ми е свързана с планирането и осъществяването на рекрутмънта на Заедно в час в българските университети. Моята отговорност е свързана с изготвянето на стратегията и изпълнението й, за да може най-успешните студенти от страната да станат част от Програма Заедно в час и да започнат кариерата си на позиция, която да развива не само тях, но и да им позволи да инвестират в бъдещето на България.

Преди да започна работа в екипа на Фондация Заедно в час бях участник в програмата и преподавах Френски език и Икономика. Това бяха две години, които ми позволиха да се сблъскам с много предизвикателства, да надградя уменията, които вече бях започнал да изграждам при работата ми в неправителствения сектор във Варна и да се развия професионално и личностно.

2. Разкажете повече за настоящата си длъжност, с какво Ви привлече тя? Какви умения трябва да притежава човек на подобна позиция?

Позицията ме привлече, защото съчетаваше две важни за мен неща. От една страна, исках да продължа да инвестирам в развитието на страната и след опита ми като учител по програмата, бях напълно убеден, че Заедно в час може да внесе позитивна промяна в тази посока. От друга страна исках да се занимавам с маркетинг и човешки ресурси, а позицията ми предлага точно това.

Първото важно нещо за работата ми са уменията за планиране – имайки предвид, че подготвям не само дългосрочния план, за който споменах, но и много презентации и обучения.

Комуникативни и презентационни умения – ежедневно комуникирам с партньори на организацията, подготвям логистиката на събития или разговарям с кандидати. Заедно с съм и лектор на различни евенти, които организираме.

Работа в предизвикателна среда – при организацията на множество събития винаги изникват неочаквани ситуации и човек трябва да е готов да работи под напрежение и да импровизира.

Лидерски умения – в момента водя екип, заедно с който постигаме целите, които сме си поставили.

3. Какво учихте в ИУ-Варна, как стигнахте до идеята да изберете тази специалност? Първоначално ме привлече репутацията на специалност Международни икономически отношения.

Бях решил да уча икономика и проучих кои са най-добрите специалности в университета. Освен това ме блазнеше идеята, че посоката на специалността е глобална, каквато е и икономиката днес.

4. Какъв съвет бихте дали на студентите, на които предстои избор на стаж и работа?

Да не мислят за парите или стереотипите за позицията, която ще заемат, поне в началото на кариерата им. Много по-важно е какви умения ще развият, с какви хора ще се запознаят и как това ще помогне на цялостното им развитие.

5. Гордея се, че съм възпитаник на ИУ-Варна, защото...?

Вярвам, че нивото на преподаване в университета е изключително високо. Щастлив съм, че имах възможността да уча от преподавателите в катедра МИО – прекрасни професионалисти, които винаги са ни предоставяли актуални знания и са ни учили да мислим и да прилагаме знанията ни на практика.

6. Вашето виждане и мнение за сътрудничество с ИУ-Варна. Какви препоръки бихте дали за "Алумни" дейност?

Продължавайте да работите по същия начин! Изключително много се радвам, че сте толкова активен екип и работите професионално. До момента, комуникацията с вас е била много бърза и позитивна, така че ще се радвам да продължим да работим заедно и занапред.

 

сектор "Алумни и кариери", април 2018 г