Икономически университет - Варна
UEBN – Мрежа за сътрудничество с бизнеса

...

Анна Володиева Христова

Завършена ОКС, година на завършване, специалност:

Бакалавър, Икономика на индустрията (2010)

Водеща катедра: Индустриален бизнес

Заемана позиция: Собственик

Организация, в която лицето се реализира професионално: Creative Marketing

Уебсайт на организацията: www.creativemarketing.bg

Сектор, към който се отнася основният предмет на дейност на организацията: Агенция за facebook маркетинг и реклама

Направления на сътрудничество с ИУ-Варна след дипломиране:

  • менторство на студенти при постъпване на работа
  • менторство на студенти при организация на студентски стажове
  • менторство на студенти при посещения в практиката
  • организиране на съвместни събития с представители на ИУ-Варна (конференции, семинари, форуми и др)
  • съвместни консултантски проекти с представители на ИУ-Варна
  • участие в учебния процес (участие в лекции, семинарни занятия, предоставяне на информация за студентски проекти и др.)

Представете се, с какво се занимавате в момента. Разкажете за Вашия кариерен път.

Здравейте,
Казвам се Анна Христова и се занимавам професионално с facebook маркетинг и реклама над 3 години. Собственик съм дигитална агенция Creative Marketing, която е тясно специализирана в предлагането на услугата facebook маркетинг и реклама за бизнеса. Преди да стартирам проекта Creative Marketing, движех маркетинговата дейност на Together Bulgaria, Неолитно селище с. Неофит Рилски, Treasure Bulgaria, Исторически парк АД, Фондация Въздигане и Аксесоари за мобилни телефони.
Знаех с какво искам да се занимавам и настоятелно си търсех работа по специалността - магистър Маркетинг. Започнах работа като човек, който отговаря за маркетинговата дейност на Together Bulgaria. Постепенно с много упоритост, отдаденост и нестихващ ентусиазъм, ми бяха възложени и маркетинговите дейности на другите фирми, на човека, за когото работех. Средата, в която работех беше изключително мотивираща, създаваща предпоставка за успех и развитие на всеки, който има желание за реализация. Това ме вдъхнови да предприема следващата крачка, а именно да работя точно, това което ми доставя най-голямо удоволствие - facebook маркетинга и реклама.


Какво означава според Вас "реализация по специалността". Помогна ли ви обучението в специалност "Икономика на индустрията" (сега Индустриален бизнес и предприемачество) във Вашата реализация?

Считам, че съм се реализирала и по двете си специалности “Икономика и индустрията” и “Маркетинг”. Като маркетингов специалист в онлайн рекламата, познанията, придобити от бакалавърския ми курс на обучение, ми донесоха изключителни ползи към днешна дата. В момента ми се налага да движа проекти на български производители. Знам как мислят те, знам слабостите им и това ми помага да представя техните предимства по още по-интригуващ и докосващ “публиката” начин.


Какво е "Маркетинг" за Вас? Защо се насочихте в тази област?
Маркетингът за мен е изкуство. Както писането, музиката, танците, фотографията, продажбата е изкуство, когато съберем всичко - това е маркетингът. За мен маркетингът е изкуство да накарам хората да променят съзнанието си. Не е ли невероятно? Маркетингът за мен е всичко, до което се докосна - общуване с приятели, познати, колеги, всяко незначително нещо, което казвам, показвам или извършвам. За мен маркетингът е средство за постигане на успех! Какво по-хубаво от това, човек да помага на хората да постигат успех?


Какъв съвет бихте дали на студентите, на които предстои избор на стаж и работа?
Ако не сте наясно с какво искате да се занимавате, Ви съветвам да пробвате повече сфери на дейности, докато намерите своето призвание. Ако все пак сте наясно с какво искате да се занимавате, Ви съветвам да си изберете място, където да се УЧИТЕ. И тук идва трудният момент на избора - кога и къде? Моята препоръка е да изберете да се учите при практици, защото те ще Ви покажат стъпките, които трябва да извървите, за да постигнете успех. Асансьор до успеха, няма! Преди да станете високоплатен специалист и изисквате солиден хонорар или месечно възнаграждение, трябва да докажете с какво може да сте полезни на човека насреща. Пожелавам Ви успех!


Гордея се, че съм възпитаник на ИУ-Варна, защото…?
Защото ми предостави възможността да се запозная и обучавам при човека, който ме вдъхнови да открия своето поприще в живота, а именно маркетинга. Благодаря на г-н Стоян Хадживеличков!

 

Вашето виждане и мнение за сътрудничество с ИУ - Варна. Какви препоръки бихте дали за "Алумни" дейност?

Хареса ми възможността, която предоставяте за сътрудничество между студенти и бизнес. Проблемът с квалифицираната работна ръка е в световен мащаб. Човешкият фактор е генератор на успеха на всяка компания. Затова смятам, че тази възможност е изключително полезна не само на локално ниво, но и глобално.

 

Сектор "Алумни и кариери", септември 2017 г.