Икономически университет - Варна
UEBN – Мрежа за сътрудничество с бизнеса

...

Гергана Желева Гроздева

Завършена ОКС, година на завършване, специалност:

Бакалавър, Маркетинг (2013)
Магистър, Управление на продажбите и мърчандайзинг (2014)

Водеща катедра: Маркетинг

Заемана позиция: Kundenbetreuer (Специалист информационно обслужване)

Организация, в която лицето се реализира професионално: Sitel

Уебсайт на организацията: http://www.sitel.com/

Сектор, към който се отнася основният предмет на дейност на организацията: Аутсорсинг услуги

Направления на сътрудничество с ИУ-Варна след дипломиране:

  • съвместни консултантски проекти с представители на ИУ-Варна
  • участие в учебния процес (участие в лекции, семинарни занятия, предоставяне на информация за студентски проекти и др.)

Представете се с няколко думи, с какво се занимавате в момента. Разкажете за Вашия кариерен път.

Казвам се Гергана Гроздева и съм от град Бургас. След завършването на Магистърската си степен, останах във Варна и започнах работа в ирландската фирма "Taxback.com" за връщане на данъци на хора, които са работили в чужбина. Занимавах се с трудово право, финанси и счетоводство, като отговарях за страните Австрия и Германия. Три месеца по-късно ме назначиха на длъжността "Данъчен консултант", като задачите на длъжността бяха както клиентски запитвания относно данъчните им декларации, така и online Marketing и продажба на услугие на фирмата. След година стартирах в американската компания "Sitel", която се занимава с проекти на големи чуждестранни фирми, като процесът на работа включва както обслужването на техните и привличането на нови клиенти, така и прилагането на маркетингови стратегии на съответния пазар, бизнес анализи и участие в управленските им практики.на маркетингови стратегии на съответния пазар, бизнес анализи и участие в управленските им практики.

Какво учихте в ИУ-Варна и как стигнахте до идеята да изберете тази специалност?

Интересът ми към специалността се зароди докато учех в Немската езикова гимназия в град Бургас, тъй като голяма част от обучението изискваше подготвянето на презентационни материали, което правех с голямо желание и удоволствие. Мечтата ми беше да се занимавам с телевизионна реклама и винаги се радвах на поставените задачи тип "сценки" с рекламна цел, които ни поставяха преподавателите по-късно в ИУ- Варна.

Освен с конкретни знания и умения, с какво друго ви помогна обучението в избраната от Вас специалност?

Помогна ми до известна степен да направя преценка за реалността и бъдещите възможности за реализация след завършване на обучението в Университета, създадох и много контакти, които се оказаха много ценни при стартирането на кариерния ми път.

Трудна ли е реализацията на българските студенти по икономика според Вас?

Зависи в каква насока ще се ориентира студентът. Ако става въпрос конкретно за специалностите "Маркетинг" и "Реклама"- определено е трудна, защото българските работодатели определено не осъзнават необходимостта от влагането на финансови средства в рекламната дейност на фирмите.
А и честа практика на бълграските мениджъри е да не ценят работните си кадри достатъчно и е много важно човек да попадне в началото в такава работна среда, където ще бъде мотивиран да се развива и ще запази вярата в себе си, че е способен; ще има смелостта да отстоява позицията, знанията и уменията си.

Доколко наученото в университета помага на пазара на труда?

Помага до някъде, но и се създава грешна представа за някои дисциплини и за това какво точно представляват задачите на избраната специалност, тъй като не се прилагат изцяло иновативни методи на преподаване. Информацията в повечето учебници би трябвало да се актуализира и да се заложи на повече практически упражнения, да се организират участия в семинари и посещения на фирми, за да могат студентите да добият по-ясна представа за работния процес.

Какъв съвет бихте дали на студентите, на които предстои избор на стаж и работа?

Да преследват страстно и докрай мечтата си, избирайки професионалния си път. Има моменти от живота, в които човек прекарва по-голямата част от денонощието, работейки... Какво по- хубаво от това длъжността и работната атмосфера да доставят удоволствие!

Кой е Вашият най-скъп спомен или запомнящо се преживяване от университета?


Много труден въпрос и колкото и банално да звучи, наистина са много...Имах късмета да попадна на страхотни колеги, които винаги са ми помагали с всичко, свързано с обучителния процес; за забавната част от студенсткия живот също нямаха грешка! Но се сещам за една от последните презентации, които трябваше да подготвя с мой колега по време на обучението ни за Магистърска степен. Десет минути преди нашето представяне, разбрахме, че поставената задача е била съвсем различна, "сътворихме" за отрицателно време презентация от подръчни материали и изведнъж в залата влязоха полицаи, за да известят сигнал за бомба. Въпреки това, никой от колегите ми не излезе от стаята, всички чакаха с интерес предстоящата импровизация. Разбира се, последва второ посещение от господата полицаи. С колегата тъкмо решихме колко невероятен късмет имаме, докато не се озовахме по нареждане на доцента на спирката пред 2-ри корпус на ИУ- Варна и презентирахме пред още стотина колеги от други специалности, включително и пред органите на реда. Но пък се получи очудващо добре! Накратко разказано, може би не звучи толкова интересно, но подробностите си бяха емоция за всички.

Гордея се, че съм възпитаник на ИУ-Варна защото ...?

... имах честта и късмета да бъда обучавана от реномирани преподаватели, които си вършат работата с желание, хъс и са ХОРА в пълния смисъл на думата! Благодаря им за което!

 

Катедра "Маркетинг", април 2016 г.