Икономически университет - Варна
UEBN – Мрежа за сътрудничество с бизнеса

...

Десислава Иванова

Завършена ОКС, година на завършване, специалност:

Бакалавър, Маркетинг (2013)
Магистър, Управление на продажбите и мърчандайзинг (2014)

Водеща катедра: Маркетинг

Заемана позиция: Експерт Реклама и Продажби

Организация, в която лицето се реализира професионално: Театрално-музикален продуцентски център – Варна

Уебсайт на организацията: http://dramavarna.com/

Сектор, към който се отнася основният предмет на дейност на организацията: изкуство

Седалище на организацията: Варна

Направления на сътрудничество с ИУ-Варна след дипломиране:

    Представете се с няколко думи, с какво се занимавате в момента. Разкажете за Вашия кариерен път.

    Здравейте, аз съм Десисилава Иванова, на 26 години съм от Варна. Висшето си образование завърших в ИУ-Варна с бакалавърска степен по „Маркетинг” и магистратура по „Управление на продажби и мърчандайзинг”. В момента работя в ТМПЦ-Варна на длъжност Експерт Реклама и Продажби, като пряко се занимавам с отчет и анализ на продажбите, организация на външните събития, провеждани в института и отчасти подпомагам рекламната дейност. В института започнах малко след като завърших магистратурата си. Харесвам работата си, която ми позволява да общувам с най-различни хора – всеки проект е интересен и има своите предизвикателства. И аз като почти всеки варненец в гимназиалните и студентските си години, си помагах като работех по летните курорти. Мога да кажа, че тази работа определено изгражда характера и прави човек доста гъвкав в комуникацията с хора. Използвам този опит всеки ден на настоящото си работно място.

     

    Какво учихте в ИУ - Варна и как стигнахте до идеята да изберете тази специалност?

    В моя случай още в гимназиалните си години имах огромното желание да следвам хуманитарни науки, но естествено, като всеки млад човек, докато стане време за кандидатстване няколко пъти промених желанието си. Като цяло икономиката не ме влечеше, за това и избрах специалност, която пряко изучаваше потребителите като индивидуалност, поведение и личностни характеристики в полза на пазара. Кандидатствах единствено в ИУ-Варна за специалност „Маркетинг” и за мое щастие ме приеха.

     

    Освен с конкретни знания и умения, с какво друго ви помогна обучението в избраната от Вас специалност?

    Това, което повечето студенти може би не знаят е, че университетът предлага добри възможности за създаване на контакти с хора от бизнеса. В университета изнасят лекции или организират практически форуми много от доказалите се успешни български мениджъри. Това позволява, ако си амбициозен и упорит да бъдеш забелязан от правилните хора, които могат да дадат блестящ старт на кариерата ти.

     

    Трудна ли е реализацията на българските студенти по икономика според Вас?

    Бих казала, че зависи от студентите като цяло. Който знае какво иска да постигне и работи усилено, успява да се реализира. Но тук само лекциите и упражненията не са достатъчни, нужна е и доста самоподготовка и лична самоинициатива.

     

    Доколко наученото в университета помага на пазара на труда?

    Наученото в университета дава една доста добра основа, която обаче всеки сам за себе си трябва да доразвие и усъвършенства. Както вече споменах, тези уъркшопове, които се организират в университета дават добра представа какво търси бизнеса, а четирите години на следване позволяват да се доразвият знанията и уменията на всеки, за да бъде конкурентен на пазара на труда след като завърши.

     

    Какъв съвет бихте дали на студентите, на които предстои избор на стаж и работа?

    Избирайте умно. Помислете кое би имало полза за вас, изберете да получите нови знания, вместо да повтаряте вече заучени неща. Мислете в перспектива, а не в краткосрочен план.

     

    Кой е Вашият най-скъп спомен или запомнящо се преживяване от университета?

    Най-запомнящото се преживяване в университета е, когато получиш признание за работата и усилията си. Когато доказали се преподаватели в областта ти казват „Браво!” и виждаш, че си оправдал техните надежди и очаквания от бъдещите млади специалисти.

     

    Гордея се, че съм възпитаник на ИУ-Варна защото ...?

    Успях да се реализирам в изучаваната от мен специалност.

     

    Катедра "Маркетинг", април 2016 г.