Икономически университет - Варна
UEBN – Мрежа за сътрудничество с бизнеса

...

Добрин Йорданов

Завършена ОКС, година на завършване, специалност:

Бакалавър, Маркетинг (2012)
Магистър, Управление на продажбите и мърчандайзинг (2013)

Водеща катедра: Маркетинг

Заемана позиция: Business market development manager - online retail

Организация, в която лицето се реализира професионално: Ficosota

Уебсайт на организацията: -

Сектор, към който се отнася основният предмет на дейност на организацията: -

Седалище на организацията: -

Направления на сътрудничество с ИУ-Варна след дипломиране:

    1. Представете се, с какво се занимавате в момента. Разкажете за Вашия кариерен път.

    Здравейте, аз съм Добрин Йорданов, на 25 години от Варна. Завършил нашия прекрасен Икономически Университет – Варна, два пъти, бакалавър „Маркетинг“ и магистратура „Управление на Продажбите и Мърчандайзинг“. В момента работя за Ficosota, като отговарям за бизнес развитието на онлайн търговията на чужди пазари и разработвам личният си проект - платформа за маркетингови и социологически проучвания - https://analizator.bg/. Като чист варненец съм работил 6 лета като сервитьор, след което правих малко проучвания на свободна практика. Три години работих в Procter&Gamble България, като регионален мениджър и мениджър национални ключови клиенти, след което се преместих на настоящата ми работа.

    2. Защо избрахте специалност „Маркетинг”?

    За да бъда напълно честен, кандидатствайки не бях сигурен какво точно желая да уча и едва след като бях приет на няколко места и реално трябваше да избирам се замислих по-сериозно. Тогава, може би в рамките на седмица, стигнах до извода, че маркетинга е нещо прекрасно и идеално пасва на разбиранията ми за живота (до колкото мога да ги имам на 19). Чрез маркетинга въздействаш на много хора, със съдържание, което си създал специално за тях, защото преди това си разбрал какво, защо и как те мислят. Именно този цялостен подход към решаване на проблеми ме грабна докато учех и сега ми доставя удоволствие да използвам, както в работата, така и във всичко останало.

    3. С какво ще запомните обучението си в специалността?

    Гарантирам ви, най-запомнящото усещане, което може да имате през следването си (заедно с дискотеките след изпит), е да създадете нещо рекламно (текст, картинка, видео), на база на ваши анализи и прогнози, след което да го реализирате и да видите, че сте били прави. Катедрата ви предоставя инструментите, как да го направите, след което съветвам да учавствате в някоя организация в рамките на университета, за да имате възможност да проверите наученото. Аз го правих с „Клуб Маркетинг“ .

    4. Какво е за Вас маркетинга, събран в едно изречение?

    Директния превод – опазаряване или разглеждане на всичко от гледна точка на пазара.

    5. Какъв съвет бихте дали на студентите, на които предстои избор на магистърска програма, стаж или работа?

    Няма лоша работа, има глупава работа. Глупости правете само с приятели.

     

    Катедра "Маркетинг", април 2016 г.