Икономически университет - Варна
UEBN – Мрежа за сътрудничество с бизнеса

...

Атанас Деспов

Завършена ОКС, година на завършване, специалност:

Бакалавър, Маркетинг (2013)
Магистър, Управление на продажбите и мърчандайзинг (2014)
Курс към ЦПО при ИУ – Варна, Журналистика

Водеща катедра: Маркетинг

Заемана позиция: Account Executive

Организация, в която лицето се реализира професионално: Alternative Advertising

Уебсайт на организацията: www.alternative.bg

Сектор, към който се отнася основният предмет на дейност на организацията: Маркетинг и реклама

Направления на сътрудничество с ИУ-Варна след дипломиране:

  • организиране на съвместни събития с представители на ИУ-Варна (конференции, семинари, форуми и др)
  • съвместни консултантски проекти с представители на ИУ-Варна

Представете се, с какво се занимавате в момента. Разкажете за Вашия кариерен път.

Казвам се Атанас Деспов и съм Account Executive в рекламна агенция Alternative Advertising.

Занимавам се в сферата на BTL-а от 2012 г. под различни форми. Започнах да работя към Alternative Advertising през 2013 г. като регионален представител за гр. Варна. Отговарях за подбора на кадри и реализирането на промо кампании и събития в региона. Реално не бях ангажиран постоянно и не бях на твърдо възнаграждение, общо взето... нищо сериозно. От средата на 2014 г. започнах на постоянно работно време като Account Assistant и за кратко време успях да покажа нужните качества за носене на повече отговорност. Така от началото на 2015 г. заемам поста на Account Executive, но за жалост се наложи да напусна любимата Варна и да търся кариерно развитие в София. В момента се занимава с цялостно организиране на BTL кампании, събития и други активности свързани с реклама и маркетинг. Успявам да пресъздам заданието от клиента във видимо състояние или казано по друг начин, от просто e-mail с информация да го превърна в един добре реализиран проект. През мен минава комуникация с клиенти и подизпълнители, подбор и обучение на екипи, координиране на кампании, изготвяне на отчети и SWOT анализ за протеклата кампания. По някои проекти работим съвместно с други агенции и обслужваме клиенти като: Pepsi, J&B, Baileys, Nokia, Shark, Black Sea Gold Pomorie и доста други. Най-забавно е когато всички клиенти се сетят, че имат нужда от нас по едно и също време… Това е най-сладкото нещо на работата ми, динамиката и лудостта с която се случва всичко, притеснението дали нещата ще се получат перфектно и уникалното чувство на удовлетвореност, когато видиш проекта успешно реализиран… Безценно е!

 

Какво учихте в ИУ-Варна, как стигнахте до идеята да изберете тази специалност?

Ще започна отзад напред с отговора… нямах никаква идея какво записвам, просто исках да съм в ИУ-Варна. Всичко стана случайно, бяха ме приели „Счетоводство и контрол“ на първо класиране и отидох да запиша без да знам, че автоматично участвам във второ класиране. Бях се примирил с мисълта да ставам счетоводител и като мина второ класиране видях, че съм приет Маркетинг.. Нищо лично към счетоводителите, но и до днес съм много благодарен на късмета си… И така учих Маркетинг… При магистратурата вече беше различно, исках да уча точно „Управление на продажбите и мърчандайзинг“, за да продължа да се доразвивам в сферата на маркетинга.

 

Сега след като сте завършил, смятате ли, че при избор на специалност „Маркетинг“ един бъдещ студент трябва вече да има определени умения, да има определени интереси, за да учи и да се развива в тази сфера?

Не е нужно, всички умения се изграждат с практиката и с времето. Реално аз не бях запознат в каква сфера попадам и какво мога да получа от тази специалност. С времето започнах да изграждам различни умения, да мисля по-креативно и да гледам на нещата от маркетингова гледна точка (хаха).

 

Освен с конкретни знания и умения, с какво друго помогна обучението Ви в специалността?

В обучението ми като цяло (не само в специалността) ми помогнаха най-вече контактите, които завързах през тези пет години… Университета не ти дава знания, дава ти възможности. Дава ти възможност да придобиеш знания, да участваш в проекти и най-важното да завържеш контакти и да се срещнеш с хора, които сред време ще са ти полезни. Но все пак реализираните проекти в университета със сигурност са ми помогнали в реалната ми комуникация с клиентите.

 

Трудна ли е реализацията на българските студенти по икономика според Вас?

Трудна е със сигурност. Много е трудно да попаднеш на работодател, които да забелязва качествата ти и да ги оцени. Често видят ли потенциал в някои, те се опитват да го притъпят… Надявам се да има все повече млади хора с потенциал, желание да го развият и твърди нерви и несломим дух за да издържат на удара с реалността.

 

Какъв съвет бихте дали на студентите, на които предстои избор на стаж и работа?

Най-вече да бъдат упорити и да вярват в себе си. Добрият пост и израстването в една работа идва само с упоритост и самоувереност. Не е срамно да започнеш от дъното, срамно е да останеш там… 

 

Гордея се, че съм възпитаник на ИУ-Варна, защото...?

Защото там прекарах най-хубавите си години… Придобих нужните качества, за да се развия в професионален план и израснах като човек. Срещнах хора, които ми помогнаха в това развитие. Без да осъзнавам, ИУ-Варна се превърна във важна част от живота ми.

 

Вашето виждане и мнение за сътрудничество с ИУ-Варна. Какви препоръки бихте дали за "Алумни" дейност.

Първо искам да благодаря за поканата и възможността да се включа в тази страхотна кампания. Много е важно един млад човек да получава подкрепа в следването на мечтите си и реална консултация за кариерно развитие. Много от студентите си нямат никаква представа колко много възможности получават с обучението си в ИУ-Варна. Като препоръка бих посъветвал за по-активна интеграция в социалните мрежи.

 

Сектор "Алумни и кариери", юни 2015 г.