Икономически университет - Варна
UEBN – Мрежа за сътрудничество с бизнеса

...

Деница Макавеева

Завършена ОКС, година на завършване, специалност:

Бакалавър, Маркетинг (2013)

Водеща катедра: Маркетинг

Заемана позиция: Бранд мениджър

Организация, в която лицето се реализира професионално: Happy Bar & Grill

Уебсайт на организацията: www.happy.bg

Сектор, към който се отнася основният предмет на дейност на организацията: Ресторантьорски сектор

Направления на сътрудничество с ИУ-Варна след дипломиране:

  • менторство на студенти при постъпване на работа
  • организиране на съвместни събития с представители на ИУ-Варна (конференции, семинари, форуми и др)
  • участие в учебния процес (участие в лекции, семинарни занятия, предоставяне на информация за студентски проекти и др.)

Представете се, с какво се занимавате в момента. Разкажете за Вашия кариерен път.

В момента заемам позицията „Бранд мениджър“ в Happy Bar & Grill. Занимавам се изцяло с маретинг процесите и дейности към всички канали на рекламна комуникация. Участвам пряко в национални, локални и местни маркетинг кампании и следя за поддържане и затвърждаване на добрия имидж на щастливата марка на българите. За да следвам своята мечта да изградя самостоятелна стойностна кариера, се наложи да напусна така любимия ми град Варна и да се преместя в София. От самото начало не успях да намеря себе си в работата, но с времето и с неспирни опити и търсене, успях да достигна до работно място, което ми дава всичко, с което съм искала, на този етап от развитието ми, да се занимавам. Всеки ден съм заредена с нова доза мотивация и хъс за работа, които пожелавам на всеки служител да изпитва на своето работно място, за да активира и стимулира желание за успех, доказване и надграждане.

Какво учихте в ИУ-Варна, как стигнахте до идеята да изберете тази специалност?

Съвсем целеустремено избрах специалността „Маркетинг“ и то точно в Икономически университет – Варна. Исках да уча нещо, което ми е интересно като материя и е обвързано с много динамика, нестандарни идеи и задължително да бъде в университет, който да ме подготви на добро ниво. За мен както тогава, така и сега, ИУ-Варна е най-доброто висше учебно заведение за специалност „Маретинг“ и винаги, когато се замисля изпитвам чувство на задоволство, че го избрах и че успях в голяма степен „да попия“ от знанията и опита на множество професионалисти.

Какво е "Маркетинг" за Вас?

Маркетингът за мен е начин на живот. Той не е само моята работа и начин за препитание, той е моята визия за живота. Всичко около мен е свързано с него – начинът ми на мислене; начинът, по който възприемам света; начинът, по който комуникирам. Планирам, организирам, поставям си цели, гоня своите резултати и следвам главната мисия както в работата, така и в личния живот. Маркетингът е една цветна палитра от множество елементи, които са много близки, свързани и в същото време много различни, но съчетани в симбиозна комбинация, носеща крайният ефект. По същият начин определям и своят живот – съчетание от разнообразни фактори и случки, които могат да бъдат така стойностни (към момента) единствено и само - комбинирани заедно.

Освен с конкретни знания и умения, с какво друго помогна обучението Ви в специалността?

Много се промени начинът ми на възприемане на света. Научих се да вниквам в съзнанието на околните и да опитвам да разбирам и разчитам знаците, които са навсякъде около нас. Научих се, че ако човек само поиска и си постави цел, само той самият може да си попречи за реализирането й. Постоянно си повтарям и се мотивирам да продължавам напред от реплика на проф. дин Ю. Узунова – „В маркетинга няма няма!“. За мен тази реплика важи еднакво както в маркетинга, така и в живота. Няма няма, ако ние сами не решим да бъде така.

Трудна ли е реализацията на българските студенти по икономика според Вас?

Трудна е реализацията за хора, които нямат ясна визия какво искат да постигнат. Лутат се на различни посоки, без представа накъде отиват и в един момент губят пътя. Аз не мисля, че ако един студент има точна представа каква е целта, която иска да постигне в кариерата си и е достатъчно мотивиран да я следва, има нещо, което може да му попречи. И в маркетинга, и в живота всичко е процес. Безспорно е вероятно желанията да не се сбъдват веднага, от утре или от другия месец, но ако не се отказваме, вярваме и полагаме необходимите усилия, няма невъзможни неща, дори в България.

Какъв съвет бихте дали на студентите, на които предстои избор на стаж и работа?

Бих ги посъветвала периодично на лист да записват своите цели, които биха искали да осъществят. Да мислят и пресмятат какво им е необходимо, за да ги постигнат. Прекрасен факт, е че вече могат да се посъветват и с кариерен консултант и да споделят своите мечти. В никакъв случай да не се отказват, каквото и да става и да помнят, че когато е най-трудно, най-много си заслужава резултата.

Гордея се, че съм възпитаник на ИУ-Варна, защото...?

Защото успях да изградя много здрави основи на своето кариерно развитие и на своят мироглед за живота. ИУ-Варна ми даде безброй поводи за щастие, усмивки и гордост. От 1 курс на моето обучение до ден днешен, аз давам за пример катедра „Маркетинг“ и ще продължавам да го правя, тъй като само да пожелаеш, има много какво да вземеш от обучението си там.

Вашето виждане и мнение за сътрудничество с ИУ-Варна. Какви препоръки бихте дали за "Алумни" дейност?

Бих искала да отбележа, че изключително много се радвам, че ИУ-Варна стартира този проект. Смятам, че много хора, които не успяват да се реализират професионално в дадена сфера, просто не са нацелили „своето нещо“ или не са били достатъчно стимулирани да търсят още. Студентите имат нужда да разговарят с професионалисти при търсенето на себе си в кариерата и тази дейност би спомогнала редица хора да се ориентират правилно по своя кариерен път и да го извървят успешно.

 

Сектор "Алумни и кариери", май 2015 г.