Икономически университет - Варна
UEBN – Мрежа за сътрудничество с бизнеса

...

Бисера Пейчева

Завършена ОКС, година на завършване, специалност:

Бакалавър, Маркетинг
Магистър, Управление на продажбите

Водеща катедра: Маркетинг

Заемана позиция: Мениджър „Управление на собствеността“

Организация, в която лицето се реализира професионално: „Пи Ел Ейч Инвест“ ООД, част от „Планекс Холдинг“

Уебсайт на организацията: www.PLHome.net www.PLHinvest.com

Сектор, към който се отнася основният предмет на дейност на организацията: Инвестиции в недвижими имоти и строителство, управление на инвестиционни проекти, продажби, управление на сгради, туризъм, интериорен дизайн

Направления на сътрудничество с ИУ-Варна след дипломиране:

  • менторство на студенти при постъпване на работа
  • менторство на студенти при организация на студентски стажове
  • менторство на студенти при посещения в практиката
  • организиране на съвместни събития с представители на ИУ-Варна (конференции, семинари, форуми и др)
  • съвместни консултантски проекти с представители на ИУ-Варна
  • участие в учебния процес (участие в лекции, семинарни занятия, предоставяне на информация за студентски проекти и др.)

Представете се, с какво се занимавате в момента.

От 10 години работя в сферата на фасилити мениджмънта в „Пи Ел Ейч Инвест“ ООД, като отговарям изцяло за дейността по управление и експлоатация на сградния фонд в компанията. Към настоящия момент управлявам екип от 125 души и заедно организираме поддръжката на жилищни, ваканционни и бизнес сгради с над 215 000 кв.м. застроена площ, разположени по цялото Черноморие, гр. София и Варна. Основните дейности, които предлагаме на нашите клиенти са почистване, техническа поддръжка, озеленяване, поддръжка на водни площи, охрана, ремонтни дейности и др. PLHome е член на BGFMA - www.bgfma.bg и съучредител на асоциацията за Управление на етажната собственост.

 

Какво учихте в ИУ-Варна, как стигнахте до идеята да изберете тази специалност?

Идеята да избера специалност „Маркетинг“ се породи по време на средното ми образование, което също е икономическо. Тогава за първи път се „сблъсках“ с дисциплината „маркетинг“ и много ми хареса. Така реших, че сфертата, в която бих искала да надграждам знания и развивам е тази. Изборът на учебно заведение е без коментар – освен, че е университет с престиж и традиции, ИУ Варна е място, което със сигурност е основа за придобиване на теоритични и практически познания, от които всеки млад студент се нуждае.

 

Освен с конкретни знания и умения, с какво друго помогна обучението Ви в катедра "Маркетинг"?

Може би ще прозвучи малко пресилено, но лично според мен, обучението в университета е първата крачка към „голямата сцена“ за всеки млад човек. Това е така, защото по време на всички курсови проекти и защитите им, се дава възможност на всеки индивидуално да приложи наученото и да прояви въображение. Това, в комбинация с изпълнение на поставените задачи в срок и справяне с конкуренцията и високите изисквания на преподавателите, определено е нещото, което ми даде първия тласък и амбиция за последващото ми развитие.

 

Трудна ли е реализацията на българските студенти по икономика според Вас?

Няма лесно начало, но важното е да има цел и последователност. Мисля, че когато човек има желание за работа и развитие, няма невъзможни неща. По – важното за младите дипломанти според мен е да разберат, че излизайки от университета, не могат да очакват незабавно високи позиции – всичко се гради стъпка по стъпка, учи се и се надгражда с практика наученото. Както казах, последователността, постоянството и желанието за развитие са ключови фактори за успех.

 

Сектор "Алумни и кариери", юни  2015 г.